tisdag 1 juni 2010

Picknick och pimpelgös

Här kommer ett riktigt sent inlägg, pliktskyldigt då vi faktiskt startat bloggen med syftet att ha som fiskedagbok.
För över en vecka sedan var jag och flickvännen ut på en picknicktur på Mälaren. Vi kastade också med ett jiggspö och ett vertikalspö i packningen.
Efter avklarad lunch med efterföljande tupplur, då vi vaknat sjöblöta av svett och med solstinget hotande i den stekande solen, gav vi oss ut mot en djupbrant som såg lovande ut på plotterns sjökort.
Ganska omgående känner jag ett pill i Hammerjiggen. Ut med en markör och när jag backar över stället igen, nu med en silverfärgad Fin-S med glitterflakes i linänden, så pangar det på en gösta i ett skönt hårt hugg. Det visar sig inte vara någon bjässe, uppskattningsvis 1,8 pannor, men den smakade mumma på grillen samma kväll.
Gösen följdes strax av en liten till och jag började känna hopp om ett litet gösrace då jag hittat ett givande ställe. Men precis då slår den till - Jennys uttråkning.
Vis av tidigare misstag då jag låtit fiskesuget ta överhanden och fått plikta med att Jennys intresse för fiske sjunkit åtskilligt för en lång tid framöver så var det bara att hissa upp elmotorn och starta Hondan. Så vi tog en liten båttur till och börnade sen hem och eldade igång grillen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar