söndag 8 maj 2011

Inlägg från karpsängen.

Första inlägget in action! I detta nu ligger jag i min karpsäng och väntar på att larmen ska tjuta. Första passet för i år och första inlägget från min nyinköpta coola iphone 4. Lisa och dagny har precis åkt hem efter lite grillning och sarvmete. Lisa ägde totalt på det senare och fångade dryga 10talet firrar på flötmete med majs. Själv fiskar jag med tre spön med lite olika beten. Började kvällen med två spön med boilies och ett med majs, men nu mot natten åkte Majsspöt upp och byttes mot popups på grund av alla hungriga Sarvar. Än så länge har det varit lugnt utan tecken på Karp. Tyvärr är jag fortfarande irriterad över mitt nya bivvie. Köpte det i höstas på popup tackle. Ett jrc tält som dom haft på en mässa. Fullt fungerande enligt dansken. När vi börjar sätta upp det märker vi att en av pinnarna är av och att en fattas helt. Hur fan ska man få upp ett tält då? Efter en del trixande fick vi upp skiten så det står upp i alla fall. Ser ut som en kasse skit och jag hoppas att det inte börjar blåsa! Jag vet en som kommer att ringa till popup tackle i morn när han kommer hem iaf. Får hoppas att dom har vett å lösa situationen iaf.

En Karp skulle iaf göra mig lite gladare i eländet!

På återseende!

//Hson

2 kommentarer:

  1. dryga tiotalet sarvar???? Det var nog närmare 15, varav den sista besten vägde närmare kilot! Nu hoppas jag att du matchar upp inatt med en bjässe till karp! Skitfiske!!!
    //Storfiskarn'

    SvaraRadera
  2. Föredömligt H:son! Där satte du ribban för nya digitala Björnsits. Ska försöka matcha upp med att fixa en ny och het bloggsida under året.

    För alla er som undrat över Björnsits numer exakta vikt- och längdangivelser och allmänt goda fiskminne kan vi berätta att vi använder oss av den föredömliga appen Fishmember.
    IT, digitalt, snabel-a, cyberspace. Björnsits hänger med.

    SvaraRadera