fredag 24 september 2010

Den sanna historien om karpen

Stämning i Björnsits har varit lite frostig på sistone. Anledningen är att H:son lade ut en manipulerad bild på sig själv med en karp i förra inlägget. Han hävdar att han fått den. Sanningen är, som ni kan se nedan, att det i själva verket var jag, Nyllet, som fick den. En kul bonusfångst när jag fiskade gädda i Mälaren.
Karprackaren högg på en Demontail, som ju är lite lik en stadig boilie, när jag släpade hem den i uppenbarligen lite för långsam takt. Och vilken fajt sen innan jag handlandade den starka fisken och den fick smaka aluminiumet. Karpsäckar är verkligen perfekta för att bära hem fångsten i.
Nu ligger karpen i marinad. Jag trodde inte karp var någon bättre matfisk och förvånades därför av alla marinader som fanns för just den arten. Mitt val föll på ananas och squid och fisken ska grillas över sakta eld i helgen.

Nä du H:son, att du fiskar efter sköldpaddor är en sak. Men att ta kredd för din kusins fisk, där går gränsen!

Ja, Trummanskägg ÄR snyggt!




//Nyllet - som borde fokuserat mer på uppgifterna under fredagens Photoshop-kurs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar