fredag 3 juni 2011

Nytt inlägg från karpsängen

I söndags åkte jag upp till föräldrarna i Hudiksvall. Underhåll på bilen stod på schemat. Ett antal tusenlappar senare åkte jag hemåt på torsdagen för att jobba natt. När jag kommer ner till lyan i Stockholm packar jag den obligatoriska Icapåsen med mat och kläder som behövs för en slitsam natt i rikets tjänst. Som sista åtgärd innan jag åker kollar jag schemat för att se hur jag jobbar resten av veckan. Fuck! Upptäcker omgående att jag sett fel och inte alls jobbar torsdag natt utan fredag natt. Sitter ner och känner mig allmänt korkad! Jaha de e bara å göra de bästa av situationen och åka och fiska då! Lisa och vilddjuret är ju kvar i hudik så vad kan passa bättre? Raffsar ihop karpgrejerna å drar iväg. Kvällen blir extremt fin och jag kokar kaffe på spritköket och avnjuter en påse cheeseballs i solnedgången. Klockan 04.30 skriker det i larmet, en riktig screamer! Rusar ut och gör mothugg. Jag ser fisken i ytan på fel sida av ett näckrosbälte. Blir en riktig brottningmatch innan fisken ligger i håven. Ett tag trodde jag att jag skulle bli tvungen å bada. Fisken var extremt tung men det visade sig vara en 4 kilos spegel med några näckrosor och en stor gren. Nollan är i alla fall spräckt! Fisken tog på en methodfeeder rig med 4 maize bostad med cream banana. Bild kommer så småningom.

På återseende.

// hson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar